Szoclámpás

Színes szagos társadalom..

Hirdetés

Szoclámpás

Multimédiás eszközökkel társadalmi és szociális szakmai kérdésekről!

Te felismered? I.

2015.10.20. - Szoclámpás Szólj hozzá!

arnyas_anna.JPG

Zsuzsi: Te felismered? Érzékelem, ha valaki eltér a környezetétől, ha máshogy viselkedik, de szerintem ezt mindenki észleli, csak máshogy értékeli. Pl. régebben egyértelműen fura volt, ha valaki magában beszélt, manapság ez már nem olyan egyértelmű, mióta megjelent a head set és ezzel normális lett, hogy magukban beszélnek az emberek. Szóval, hogy mi a fura az nagyon relatív és változó történet.
Kétségek: Számomra a lakossági interjúk voltak a legmegdöbbentőbbek, talán azért mert szakmabeliként azért a szakemberek szemléletére volt rálátásom. Letaglózó volt, hogy a lakosságban mennyi félelem és tévhit él a pszichiátriai betegnek diagnosztizált emberekről. Ezért fel is merült bennem, hogy vajon nem kelt-e majd előítéleteket emberekben ez a blogbejegyzés? Mégis azt gondolom, hogy az írásunkkal annyit tudunk tenni, hogy mindenféle szemléletet bemutatunk, hogy legyen a dolognak egy tükörbenézés jellege. Én a magam részéről azt tartom, hogy itt egyéni élettörténetekről van szó a maguk tragédiáival és újjászületéseivel, ami minden ember életének a része tud lenni.

 

„Föltűnőeket szerintem nem engedik ki, de arc, viselkedés, mozgás alapján meg tudom mondani valakiről. Visszafogott darabos mozgás, terpeszben jár. „(lakossági)

 

„Én nem vagyok olyan skizofrén, aki veszélyes, nem bántok senkit, magamat sem. „(érintett)

 

„Tehát ő beteg. Tehát nem tehet róla, vagy éppen tehet róla, de beteg és szorul segítségre, és meg kell adni ezt a segítséget. Mondjuk szakorvosi segítségre, gyógyszeres segítségre, vagy pedig annyi, hogy valaki foglalkozzon vele. Tehát sokszor az is elég. Legyen, akivel megbeszéli a problémáit.” (egészségügyi dolgozó)

 

„Szomszédom attól fél, reggel felkel, és itt lesznek fára felakasztva.” (lakossági)

 

„Véghetetlen szeretetre méltó emberek egyébként. Ön van itt, holnap meg én. Mert mindannyiunknak, ezen az osztályon mindannyiunknak van egy téglája.” (egészségügyi dolgozó)

 

„Próbálom megoldani a helyzetet, mint ugyanitt bárki. Akármerre fordulok nincs segítség, de egyedül nem nagyon tudok létezni.” (érintett)

 

„Előgondozni kijárunk, mi igenis látjuk, hogy milyen körülmények között van az a beteg. Tehát hogy kukázik, vasúti sínek .., részeg, …., úgy kell megfürdetni … hogy legalább beszélni tudjunk vele, mert tiszta szar, meg rüh, meg minden” (szociális dolgozó)

 

„Az én hülyeségemet is ismerik, én is az övékét, akkor a fiatalok, van, amelyik szinte már az apjának tekint, akkor tehát az, hogy közvetlen baráti kapcsolat, nem kell mondani sokszor, hogy ezt csináld, azt csináld, aki olyan viszonyban van, akkor azt mondanád neki, ugorj a kútba, öt perc múlva beleugrik.” (szociális dolgozó)

 

„Hát, azt a viselkedéséből, rövid interjú alapján már meg lehet állapítani, hogy valaki pszichiátriai beteg, vagy nem. Hát jó, nem, nagyjából meg lehet állapítani, aztán .. jönnek a pszichológiai kiegészítő tesztek, és a legvégén pedig a megfigyelés. Interjú, tesztek, megfigyelés. Annyira felhangolt, és annyira bizarr a viselkedése, és annyira indokolatlanul vidám, és annyira összefüggéstelen a beszéde, hogy egyértelmű, hogy valami baja van, elmezavar.” (egészségügyi dolgozó)

 

„Vannak néhányan. Semmi nem érdekli őket, csak vannak. Utasításra közlekednek. Csak úgy léteznek, vannak. Nem érdekli őket se a tv, se az újság, se a rádió.” (érintett)

 

„Ők ott vannak, mi itt vagyunk (mutat utca vége felé), minket nem zavarnak.” (lakossági)

 

„Hát otthon sem csinálta meg, hát otthon élt mennyi éven át, és ugye a környezet kilökte magából, mert nem járt el …, mert elitta, mert elette gyorsan, 1-2 nap alatt, nem tudta beosztani, itt meg ugye úgy néz ki, mintha konform ember lenne, mert ugye mindig irányítja valamelyikünk.” (szociális dolgozó)

 

„Nem bántani akarom őket, de nem véletlen vannak állandó felügyelet alatt, kiszámíthatatlan orvosi ellátás mikor kell, én is idős vagyok 65 elmúltam, nekem is bármikor kellhet.” (lakosság)

 

„Nem vagyok én rossz, jó vagyok.” (érintett)

 

„Nem foglalkozom vele, emberek sokan mennek az utcán, beszélnek magukban, egyre több van.” (lakosság)

 

Képet készítette: Kondor Zsuzsa

Címkék: őrületkutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://szoclampas.blog.hu/api/trackback/id/tr968006629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása