Szoclámpás

Színes szagos társadalom..

Hirdetés

Szoclámpás

Multimédiás eszközökkel társadalmi és szociális szakmai kérdésekről!

Mi a kedvenc helyed a városban?

2016.01.06. - Szoclámpás Szólj hozzá!

top3_favorit_dobogo.png

 

Élelmiszerbolt, Fő tér, cukrászda, kocsma/presszó, szülőház és környéke, templom, buszpályaudvar, folyópart, korzó, sétáló utca, mozi, park, posta, termálfürdő, intézet, kórház, könyvtár, megyeháza, dohánybolt, gyógyszertár, iskola, kávézók, lottózó, strand, SZTK, zöldséges, munkahely, áruház, édességbolt, fő utca, gyámhivatal, gyárak, hamburgerező, könyvesbolt, nappali szolgáltatás, pékség, pizzéria, rendőrség, ruhaüzlet, szomszéd háza, szórakozóhelyek, tűzoltóság, vasútállomás.

 

Bejegyzésünkben azt gyűjtöttük össze, hogy mik a kedvenc helyei az általunk vizsgált kisvárosban a nagy bentlakásos pszichiátriai betegek otthonában élőknek. A kedvenc helyek sok mindent elárulnak az emberről. Például, hogy hogyan kötődik a helyi közösséghez, mennyire kapcsolódik/kapcsolódott be annak életébe. A jól létünk szempontjából kiemelten fontos, hogy mennyire erősek a társas kapcsolataink, mennyire érezzük otthon magunkat valahol.

 

„A Fő tér nagyon jó. Sok a fiatal, lehet velük beszélgetni. Ott van posta. Lehet kirakatot nézni, bevásárolni. Könyvet kivenni.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Ma se megyek ki, nem nagyon megyek ki.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Tesco, penny, coop, mozi, könyvtár, ha valaki eljön velem, akkor elmegyek. Magam nem merek elmenni, mert félek valaki meg ne támadjon.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Mikor nagyobb sétákat tettem a  főtérre, kiültem a szökőkúthoz. Onnan elég sok mindent lehet látni. Elbagóztam olyan nyugodt dolog volt. Akkor nem gondoltam a munkára nem gondoltam, hogy hát jaj.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Én kapus vagyok. Regisztrálni kell azt aki kimegy, nevet időpontot le kell írni- ha visszajön azt is be kell írni. Így tudják követni ki van kint.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Nagyon jó üzlet! Jó akciók! Húsos töpörtyű finom!” (pszichiátriai otthon, lakó)

 ment_tekep_blogra.jpg

„Sok boltot rajzoltunk föl. Vásárolunk. Szeretünk vásárolni!” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Buszállomás szoktunk utazni haza, idén még nem voltam.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Hát én ezt az új várost, ezt nem ismerem annyira.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Mozdonyok. Mert vasútnál voltam életembe mindig. Ott melóztam.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Kocsmát. Nem csak sörözni. Kávé, habos kávét imádom, esetleg közbe összefutok egy jó ismerőssel, beszélgetünk.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

„Hát én a rövidáru boltba szeretek, szoktam menni fonalért, mert kézimunkázok.” (pszichiátriai otthon, lakó)

 

Zsuzsi szerint: Nekem azért fontos, hogy kötődjek terekhez a lakókörnyezetemben, hogy amikor baktatok haza, akkor ne úgymond a „semmi ágán” lógó lakás felé haladjak, hanem egy ismerős közeg felé.  Ezt például akkor élheti meg igazán az ember, mikor elköltözik egy új helyre. Az mindig egy nagy kaland nekem, hogy felfedezzem, hol van jó zöldséges, pékség, vagy valamilyen zöld tér, papír írószer bolt, esetleg kávézó. Ezek a terek arra is jók by surprise, hogy meglássuk kikkel élünk egészen szoros közösségben, ismerősek lesznek az arcok, kialakulnak köszönő viszonyok, vagy akár még barátságok is, ha mákja van az embernek. A kutatott városkában nagyon szerettem a folyó partot, sok szép képet lőttem ott, a pizzázót, mert igazi olasz pizzát sütöttek, meg a bicikli utakat, amiket kvázi mindenki használt, így majdhogynem néhol szélesebb volt a bicikli út, mint a járda.

 

Anna szerint: A kedvenc helyeim a városban adják a biztonságot, az otthonosságot, a menedéket, a jóérzést, a barátságosságot, a nyugalmat, a békét, a pörgést, a magányt, a társaságot, az ennivalót az innivalót a…. A vizsgált kisvárosban a kedvenc helyem a folyópart volt, mert a víz alapvetően megnyugtat. A cukrászda, mert olyan ischlert még nem ettem. A könyvesbolt, mert szuper könyvekre akadtam ott. A vendéglő, ahova ha volt időnk beültünk ebédelni. És persze a kocsma, ahova lazítani mentünk, s ahol igazi belga meggysört csapoltak.  

 

Rajz: Fókuszcsoportos beszélgetés a Pszichiátriai Betegek Otthonában, Mentális térkép a számukra fontos helyekről

Címkék: őrületkutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://szoclampas.blog.hu/api/trackback/id/tr138246136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása